efter tur kommer otur? eller..

jo jag tror det!

då har jag och mamma lyckats skada oss. javisst!

en lång histora blir kort. den är kanske ganska kort ändå.
kör en liten   dialog

- malin, kan du hjälpa mig?
- ja visst.
- kan du hålla i glaskannan så att jag kan vrida på handtaget? det har hamnat på sniskan.
- ja det kan jag väl.

... vi håller på och rättar till den där...

så säger mamma
- det slutar väl med att...
PANG!
så har glaskannan gått exploderat.

det gick f*n på direkten så var hela min arm full med blod!
vi fick springa till köket och stå där och ringa på vår kära granne som är operationsläkare.
TACK ROS-MARIE för hjälpen.

vi åker i alla fall till akuten och får sitta dr och vänta i ungefär tre timmar.
sen får vi bedövning och vi blir sydda.
ska det vara, så ska det väl vara rejält I guess.

så, här kommer lite bilder. EN DEL ÄR BARA LITE ÄCKLIGA SÅ NI VET!


                                                                                                         gotta stay cool 

                 
                               cool blev till j*vla massa gråt. fast äntligen så var vi klara!

nu ska jag hjälpa mor min med sminkningen för hon kan faktiskt inte göra allting själv när hon också är skadad.

peace!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Malin du hr nog rätt...

Men från att vi tycker det var otäckt, så till att du verkar ta allt med fattning....

Du är ju för go....

att hjälpa mamma, fast du också var skadad , verkar vara självklart! Tack för att du är så omtänksam.

Kram mormor och morfar

2009-11-22 @ 10:50:34
Postat av: Farmor

För en stund var också jag aningen skakad, och planering var påbörjad...i vår takt...Men alltså, bättre akuthjälp än den Ni nu fick finns inte att få, och jag är glad och tacksam över utgången, även fast det hela var o-t-u-r-l-i-g-t.Lång väntan på akuten, vad kan man säga..??!Fanns säkert giltiga skäl, men så klart jobbigt för Er.Hur som helst, nu får Ni två "indisponibla olyckssystrar" stötta varandra, en med vä, den andra med hö.hand....Jag kan lova, det läker fort! KRAM,KRAM,KRAM!

2009-11-22 @ 11:33:23
URL: http://bloggtantfnizz.bloggsida.se
Postat av: Lara

aaaaw ni får vara försiktiga, vill ju inte att min babylove ska vara skadad <3

2009-11-22 @ 13:28:30
URL: http://dubbell.se
Postat av: marra

wow, coolt! :D krya på dig

2009-11-22 @ 13:47:27
URL: http://boybetterknow.blogg.se/
Postat av: SS

Jaja eller ajaj kanske passar bättre här. Nu är ny kanna införskaffad och på den sitter handtaget rakt i alla fall! Tycker Ni har klarat Er bra med tanke på hur det kunde slutat?!



Extra kramar till dig Malin för att "Brorsan" fick hänga med dig och kompisarna i Lördags!!!



SS

2009-11-23 @ 10:25:04
Postat av: louise

AAAAJ!!

2009-11-23 @ 23:05:19
URL: http://dubbell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0