pytt i panna m.m

ja här sitter jag i köket och lyssnar på john mayer medan mamma lagar mat. det blir finlunch minsann. PYTT I PANNA, vilket jag tycker mycket gott faktiskt. jag har hört att det är många som verkligen inte tycker att det är gott. hur kan något som är så enkelt inte vara gott. kött, potatis och lök. men å andra sidan så finns det ju sådan mat som jag aldrig vill sätta tänderna i som andra människor tycker att jag då istället är knäpp som inte tycker det är gott. fast, om det är något som jag INTE gillar, så är det oftast någon typ av jätte avancerat som man knappt har hört talas om.

jag har köpt en ny jacka! och det känns så himla bra. för att, jag hittade den på myrorna. jag gillar verkligen den affären, men tycker att det är sjukt jobbigt när ser hur folk verkligen hittar saker/kläder där inne somär så sjuuuukt snyggt och när man själv går där så hittar man ALDRIG någonting. det är som att affären säger till ägarna: - oh,. nu kommer malin, plocka bort alla saker som honkan tänka sig vilja ha.. ja..

men, så har jag äntligen hittat en då!! awesome känns det. och den var inte använd innan heller, så den var sprillans och till ett mycket bra pris. är man inte väldigt nöjd då!? jodå.

NU - BILDER och inte mer text.


JAG ÄR VÄLDIGT NÖJD MED DEN. den är lång och enkel. och har en LUVA. kan INTE ha en jacka som inte har luva.


syster och jag var iväg och käkade på resturang! fint fint ni vet. tack marie för maten! myyycket bra mat.


posing posing


SÅÅÅÅ GOD MAT!. det där är maries rätt. hon tog entrecôte med rödvinssås och bearniese! det var gottt. jag fick smaka


här närmast är min mat, vegetariskt tallrik hette den tror jag. riktigt god med halloumi och grönsaker och grejs.


jag provade en gång att sminka mig med röd eyeliner i underkant av ögat, och det resulterade i att jag såg sjuk ut, ungefär som om jag har fått ögongfluss eller så. inte så snyggt. och det slog mig när jag tittade på inlägget att jag gör EXAKT samma min på båda bilderna..haha. såklart eller?


det vart lite party med lisa för någon vecka sen. igen. nu får det nog vara slut på sådant ett tag! :)


PARTAYYYY!!

nu ska vi äta. mumsigt. och föresten. vår familj är idag på lite grumpy-humör. jag var inte det från början.. men någon var visst det och då går det vidare och man själv hittar anledningar till att bli likadan. fy tusan!

hoppas på att det blir en skön melodifestivalen-kväll hos familjen larsson-bengtsson.

hejrååååååå

Kommentarer
Postat av: SS

Verkar ju vara ett mkt bra köp! snygg, praktisk och "billig". Man kan ju tro att du köpt ett kinderägg, 3 önskningar i en. :-)

Maten ser väldigt god ut också, men hur stavar man till bearnaisesås?:-))

Party....... skönt att höra att det blir lite vila mellan gångerna nu.

/SS

2010-03-08 @ 09:30:58
Postat av: Farmor

Snygg jacka, snygg halsduk = don efter person! Läckert m.a.o. Du, vad det gäller stavning (som pappa insinuerar om) så finns om det en del roliga historier. Bl.a. om rodondendron och Mitsubishi......(^_^)men det tar vi en annan gång! Vill Du se nåt läskigt? Kolla dagens blogginlägg hos mej!(Snedvriden självbild)KRAM strl XXXXXXXXL

2010-03-09 @ 14:47:31
URL: http://bloggtantfnizz.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0