helgen i en text..

Jag har länge tyckt att helgen börjar på fredag.
Den här veckan känns det inte som att det har varit fredag, inte ens en hel helg..
Men det är väl så det känns ibland när man jobbar. Eller? Jag vet inte..
Men jag måste ju samtidigt säga att det har varit en bra "helg". Eftersom att den innehöll en bal och ett nytt inköp..
MEN! En av två saker som jag köpte idag (söndag), jag ÄLSKAR den! men jag vill inte lägga ut bild på den och jag vill inte berätta vad det är heller.
Det blir roligare när alla får se vad det är.
Jag kanske lägger ut en bild på den eller nämner den en annan gång för att jag inte orkar att inte visa den, men det tar jag då! :)
MoHahaha!

I alla fall, balen var rolig men stressig,
först jobba länge på fredagen för att allting skulle funka bra på lördag då balen var.
Upp tidigt på en LÖRDAG, oh hjälp.. för att åka ner till stan och fixa allting innan balen,
få upp alla saker som skulle säljas,
ställa bord och stolar på rätt plats
och massa mer.
Kommer hem klockan halv tre,
äter i en halvtimme,
börjar göra mig i ordning klockan tre för att åka klockan fyra för att vara där halv fem igen!
kul.. en timme att fixa i ordning sig,
Och det är för att alla inte kom och hjälpte till att förbereda!
åh så irriterande!

på balen när den är slut,  i liked the heliumbaloons ;)  
 
Men i alla fall, sen när vi kom dit så blev allting mycket bättre :) Jag fick ha hand om kameran och gå runt och ta lite kort på gästerna när dem kom, sen hjälpte jag vissa att hitta sina namnlappar så dem visste vilket bord de skulle sitta vid när vi åt.
Resten av kvällen blev också stressig, men den blev också bra eller vad jag ska säga. Jag fick ju göra en massa som jag inte visste jag skulle göra och sånt jag inte behövde göra egentligen!
Men allt i ett så vart det en bra kväll! :)

Och så idag, söndag. Så gick jag och Annica och mötte upp Lindsey på ett fik som hette Julius Meinl. Dom hade riktigt gott te må jag säga! :) Ja, så vi fikade och pratade om balen, så trötta som vi var satt vi där i två timmar kanske..
Och varken jag eller Annica gick upp innan TOLV idag. Nej verkligen inte.
Och så ont i fötterna jag har.. Har jag ALDRIG haft, skorna som är boven! OHyesss.
Efter fikastunden åkte Lindsey vidare för att äta middag med en vän och jag och Annica gick vidare till en affär hette Anthropologie :) Långt namn x)
ÄLSKAR affären, typ som indiska! förstår ni då att jag gillar den ^^
Ja, eller vissa gör :D

Nu orkar jag inte skriva mer för det är redan mycket som det är!
Puss och Kram och snart kommer jag hem hörrni! vad är det, en vecka och tre dagar, right? :)

PUSS OCH KRAM! see ya'll soon :)<3


  
   

Kommentarer
Postat av: SS

Tjena,

Både jobb och nöjen, ja då blir det stressigt ibland! Som Du märker är det inte "bara" kul när man gör kundaktiviteter, som i sig är roliga, men där man alltid måste vara bered att hjälpa någon. Erfarenheter kallas det visst?! Bra att Du hann ha lite kul i alla fall.

Ja, nu känns det verkligen nära, men såååå långt kvar ändå:)

Kramar i massor!

Pappa

2008-10-20 @ 09:13:07
Postat av: KelocC

Godmorgon ;D

2008-10-20 @ 10:10:12
URL: http://kelocc.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker du är så duktig gumman!! :D hihih du såg strååååålande ut på balen! jättefin!



ohe jag läser att du bär på en hemlighet! din lilla filur :D:D haha vad roligt, SNART är du hemma! JIHO! :)



man ser ju att affären är lik indiska oxå, grejtig :D haha vi hööööörs, hör av dig om det blir något krångel med något!



LOVE YOU SIS <3

2008-10-20 @ 16:15:06
URL: http://mariestahlberg.blogg.se/
Postat av: Farmor

Guuuud, så fiiiiin Du är Malin, och tjusiga kläder har Du också! (som alltid)! Det gläder även oss, att Du tycks finna Dej bra tillrätta over there. Viken tur Du har som hittar en o annan(!!!!) kulig butik, och visst väcks vår nyfikenhet om vad Dina shoping-kassar kan innehålla... Tänk på handbagageviktens begränsningar bara!! Vi gläds med Dej och allt spännande Du fått vara med om, nu senast balen!Nån snygg Yankee kanske smygtittade på den blonda svenskan???? Duktig är Du också, som tar hand om så mycket, i synnerhet som alla inte är lika intresserade."Sista versen" är påbörjad och Du är snart tillbaka hemma hos de som saknar och älskar Dej så mycke`!Det ska` bli roligt att ses och få höra om a-l-l-t!? Älskar Dej, ska`Du veta! Hjärtekram X flera! Hälsningar från oss två såväl som fyrbenta!

2008-10-21 @ 17:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0